Když jsem se přistěhovala do Brna, pořád jsem říkala, jak je to super, že se tady děje spousta marketingových akcí a networkingů, že Olomouc oproti tomu byla mrtvá. No ale nijak moc jsem toho nevyužívala. S tím jsem se rozhodla pro letošní rok skoncovat a dala si za cíl se zase více sebevzdělávat a získat větší rozhled. Jednak jsem už měla delší dobu pocit, že stagnuju, jednak člověk může na takové akci poznat zajímavé lidi.
Já jsem v prvé řadě člověk, co nasává nadšení. Miluju, když někdo umí předat lásku k tomu, co dělá. Každou takovou přednášku nebo školení se snažím v hlavě hned aplikovat na své projekty. Ať už pracovní, nebo volnočasové.
Dneska jsem se zúčastnila série krátkých přednášek na téma public relations, kterou pořádala brněnská divize #holkyzmarketingu v Impact Hubu.
PR a etika
Večer otevřela Klára Kazelle Laušová s tématem nazvaným “Jak neztratit v PR sebe samu”. Pro začátek Klára shrnula, co je a co není PR, což podle mě ocenilo více holek, které s PR také teprve koketují. Člověk má pak jasnější představu a může si to, co slyší, v hlavě aplikovat na své zkušenosti a vymýšlet, co kde vylepšit. Klára popsala svou cestu od zaměstnankyně, přes freelancerku až po majitelku úspěšné komunikační firmy a nezdráhala se přiznat k několika přešlapům, které mohou potkat každého podnikatele. “Jak neztratit samu sebe” bylo totiž téma zaměřené na etiku a vnitřní soulad s tím, co člověk dělá – konkrétně předneseno na zkušenosti s PR kampaní pro nejmenovaného politika. Tohle PR pro politiky je vůbec zajímavé téma, protože jejich osobnosti jsou cele konstruovány a servírovány voličům. Pokud totiž nevěříte produktu/službě/politické straně, není to to pravé ořechové a můžete nadělat více škody než užitku, hlavně vás práce nebude těšit a nebudete schopni předat message firmy, pro kterou to děláte. S tímto naprosto souzním a byl to také jeden z důvodů, proč jsem odešla z reklamní agentury, kde si klienty nevybíráte.
Co o sobě mám sakra říct?
Přednáška Jany Hřebecké měla název
“Nesedávej, panenko, v koutě” a byla zaměřená na sebeprezentaci. Jana se zabývá prezentačními dovednostmi a mluvila především, a ačkoliv mluvila především o přednášení, poznatky od ní jsou aplikovatelné i na budování nějakého vlastního brandu a komunikace s fanoušky a zákazníky napříč různými kanály. Jana se hodně opírala o proces Simona Sinka, který rozepsal v knize
Objevte své PROČ, a se kterým jsem se setkala i ve firmě, kde pracuji. Zdůraznění sebereflexe (jaká je moje silná stránka? na čem bych měla zamakat?) a toho, že prezentace je dialogem, nikoliv monologem, mi daly představu o odpovědích na některé otázky, které aktuálně s jedním svým projektem řeším. Během přednášky jsme byly i vyzvány, abychom se představily ve dvojicích navzájem a něco si o sobě řekly, což (po vteřinovém zazmatkování a položení si otázky “Ježiši, co o sobě mám říct!?”) prolomilo ledy a já jen žasla, kdo vedle mě sedí. Jinak Janiným “proč” je, že chce vidět více žen mezi řečnicemi.
Práce srdcem
Původní přednáška o PR pro neziskovky odpadla a Martinu Joachim na poslední chvíli nahradila Jana Podlipná, brand manažerka z firmy Aria Pura. Jana pro mě představuje přesně to, o čem jsem psala na začátku – esenci nadšení a lásky ke své práci. Zvolna navázala na předchozí přednášku a vyprávěla, jak od malička milovala parfémy své maminky, a jak se přes studium chemie a výroby parfémů a kosmetiky dostala ke své práci. Kromě tipů o budování vztahů s jednotlivými novináři, jsem si odnesla mimojiné dobrý pocit, že jsou na světě i lidé, kteří když mají cíl nebo sen, jdou za ním.
Zbývá jen poděkovat za inspirující dvě a půl hodiny a příště sebrat více odvahy a zůstat na networking. :-)))